Gearkasse rens

Vi udfører gearkasse rens

Er det værd at skylle eller servicere min automatiske gearkasse?

Det korte svar er JA.

Vi passer på vort miljø

Vores investering i det nyeste gearkasseskylleudstyr fra Liqui-Moly giver os mulighed for at trække den gamle olie ud af din bil, mens gearkassen køres i gear, og derefter tilføje en skyllevæskebehandling for at nedbryde forurening. Efter denne renseproces leverer og monterer vi nye gearkassefiltre, påfylder derefter frisk ren olie til en frisk ren gearkasse for at forbedre gearvalg og løbende gearkvalitet.

Vi passer på vort miljø og bortskaffer den gamle rensevæske og olie korrekt.

Mange bilfabrikanter påstår livstid på gearolien – MEN al gearkasseolie mister smøreevne med tid og brug. Erfaringerne viser at, er olien meget over 150.000km eller 5 år gammel, så begynder man at gamble, da en

gearkassereparation nemt løber op i kr. 30.000,- eller mere !

Almindelige fejl:

  • Stød eller rystelser under gearskift – På grund af intern forurening og olienedbrydning vil skifteventilerne ikke reagere hurtigt nok.
  • Det korrekte gear bevares ikke – Tilstoppede oliepassager, der forårsager utilstrækkeligt olietryk til at opretholde gearvalget.
  • Kick-down fungerer ikke korrekt – langsom eller doven kickdown.
  • Skifteventiler bliver forurenet og tilstopning af olievejene, hvilket reducerer olieflowet.
  • Udsving i omdrejningstal – forårsaget af udsving i olietryk på grund af inkonsistens af ATF-væske.
  • Økonomi. Ukorrekt skiftemønster giver højere forbrug.

Hvad vi ikke gør

Ofte får vi at vide, at kunder kan få deres gearkasseolie skiftet for små penge… Men pas på! Nogle værksteder vil blot åbne aftapningsproppen i bunden af din gearkasse og dræne det, der normalt svarer til omkring 60 % af den gamle olie, og derefter fylde frisk op.

Motor optimering og analyse siden 1984

2M-Teknik er sat i verden for at optimere din køreglæde.

Book online