Kemisk Partikelfilter-Rens
Problemet opstår når sod og forureninger ophobes på overfladen af filteret og i sidste ende vil tilstoppe porerne og derved reducere dets effektivitet. Tilstopningen vil i sidste ende medføre en betydelig stigning i udstødningsforurening og af brændstof-forbruget. Regelmæssig filter vedligeholdelse er derfor en nødvendighed. moderne dieselmotorer udstyret med et DPF, starter automatisk et regenereringsprogram, der består af indsprøjtning af mere brændstof i motoren, for at opnå en højere forbrændingstemperatur og dermed fjerne de ophobede partikler.
Men dette kan også resultere i uforbrændt brændstof blandet med motorolie i den nederste del af motoren og derved forårsager skade. En sådan regenerering sker ofte automatisk , men biler der bruges meget i bytrafik kan oftest ikke opnå de høje temperaturer det kræves for at brænde sodpartiklerne væk her kan motor-rens.dk hjælpe med kemisk rensning af filteret uden afmontering af dieselpartikelfilteret.
Kemisk Skum-rens
Motor-rens diesel partikelfilter rens er en høj tryk kemisk skum, som der effektivt løsner sodaflejringer i dieselpartikelfiltre. Vi kan både anvende rens forebyggende, og ved pludselige, koksrelaterede problemer.
Rensen er hurtig at anvende, da du kan rense filteret, uden du behøver at afmontere det. Samtidig er der ingen ventetid, da rensen virker med det samme.
Pris eksempel på en Kemisk rens af partikelfilter.
VW Amarok 3.0 TDI
- Udlæsning af fejlkoder
- Rensning af partikelfilter
- Tvangs regering af partikelfilter
- Dokumentation på sod indhold
- Lånebil
Pris kr. 2200,- inkl. moms.
*Mere pris ved effektmåling på rullefelt Kr. 600,-
Trykrensning
Partikelfiltret placeres i en maskine, der renser med kemi og pulserende tryk.
Dokumentation på forbedring af flow.
Denne metode kræver demontering af partikelfiltret.
Pris fra kr. 2650,- inkl. moms + af/påmontering.