BMW N47

BMW 2.0 N47 dieselmotor, der findes i f.eks. BMW 120d, er ved at være daglig gæst i vores renseafdeling.

Vedligehold, Vedligehold, Vedligehold.

Vi kan ikke sige det nok. N47 motoren er en god og solid motor hvis den vedligeholdes rigtigt. Kæde og turbo problemer har ofte en årsag.

Ved tilsodning af en motor bliver blandingsforholdet mellem brændstof og luft forstyrret og bilens computer prøver at kompensere ved at hæve turbo turbotrykket, hvilket belaster turboen unødigt og ender ofte i turbo havari.

Når motoren kører “fed” blanding forbrænder den ikke alt brændstoffet, pga. iltmangel og da vil en del af brændstoffet ende i motorolien hvor det nedbryder motoroliens additiver. De første ofre er turbolader, taktkæde samt lejer, og her rækker kr. 10.000,- ikke langt.

Gevinsten ved rens og vedligehold er økonomi og drift overskud. Vi ser målbare forbedringer på alle parameter, og flere kunder oplever 1-2Kml længere på literen, samt mærkbar bedre respons.

Felt